MikroRNA nowym celem w leczeniu depresji?
9 czerwca 2014, 10:00W mózgach osób z depresją występuje obniżony poziom pewnego miRNA - miR-1202. Kanadyjscy naukowcy uważają, że to konkretne mikroRNA będzie można wykorzystać jako marker depresji oraz przy ocenie reakcji na leczenie.
Najstarsza skamieniałość zapylającego ptaka
30 maja 2014, 13:21Naukowcy z Instytutu Badawczego Senckenberga opisali najstarszą jak dotąd skamieniałość ptaka zapylającego (Pumiliornis). W dobrze zachowanym żołądku zwierzęcia z kopalni Messel w powiecie Darmstadt-Dieburg w Hesji znajdowały się 2 rodzaje sfosylizowanych ziaren pyłku roślin okrytonasiennych.
Bezglutenowa dieta matki chroni dzieci przed cukrzycą typu 1.
8 maja 2014, 10:24Nowe eksperymenty na myszach pokazały, że dzięki bezglutenowej diecie matki można uchronić młode przed cukrzycą typu 1. Naukowcy z Uniwersytetu Kopenhaskiego uważają, że uzyskane wyniki mogą się również odnosić do ludzi.
Bakterie zapraszają na owocową ucztę
17 kwietnia 2014, 10:52Larwy muszek owocowych ciągną do zapachu owoców już zasiedlonych przez larwy, bo tak działają na nie bakterie z organizmów pobratymców.
Zapach ciała ujawni, czy było się szczepionym
3 kwietnia 2014, 12:35Woń ciała zmienia się po szczepieniu.
Jak stan zapalny mobilizuje komórki guza
20 marca 2014, 11:27Naukowcy z Uniwersytetu Ludwika Maksymiliana w Monachium odkryli nowy mechanizm sprzężenia zwrotnego, który pozwala połączyć przewlekły stan zapalny z tworzeniem przerzutów.
Nagradzający zapach znajomego człowieka
19 marca 2014, 13:39Psi ośrodek nagrody (jądro ogoniaste) reaguje silniej na zapach znajomych ludzi niż na wonie znanych psów.
Niewidzący od urodzenia częściej mają koszmary senne
3 marca 2014, 11:37Osoby niewidome od urodzenia miewają koszmary senne częściej od widzących i ludzi ociemniałych po 1. r.ż.
Sekretny składnik pociagającego zapachu kozła
28 lutego 2014, 11:50By odkryć, za pośrednictwem jakich związków pojawienie się samca wywołuje u kóz zmiany hormonalne prowadzące do owulacji, naukowcy nakładali samcom na głowę hełmy z pochłaniaczami zapachu.
Wyobrażanie zapachu dźwignią reklamy?
24 lutego 2014, 15:10Wyobrażanie sobie zapachu produktu (ang. smellizing) zwiększa chęć nabycia i skonsumowania reklamowanych produktów.